23 July 2009

korang nampak x?apa yg aku nampak..?

heheheh..masa aku nak tggu stock air zam2 kat KLIA saya tunggulah kat 1 sudut kat airport nie...tgu punyer tungggu...bila ape yg saya perhatiankan kurang 5 saat ada jer pembeli yg dtg kat kiosk nie...orang yg kerja dekat sini of coz lah(local people)..tapi xkiralah mat salleh ker..negro ker..chiness ker india ker..smua bangsa ar pun beli sama...bila saya servey harga dia mahal sikit dari kat luar(biasalah KLIA semua benda mahal) mungkin sewa dia pun mahal..tapi bayangkan klu 1 cup jagung yg datang beli mmg ramai...skali beli 3...4..saya hanya perhatikan lebih krg 2 jam...saya rasa lebih 50 cup jagung berjaya dijual...tidak termasuk lagi item yang lain..mcm air mineral..aiskrim...ada hotdong ngan muffin..even perniagaan nie nampak kecik dan comel kt tidak boleh pandang dia sebelah mata...dari pandangan saya mesti owner dia ada lebih dari 1 kiosk..dan lagi seronak bukan owner dia yg tengah jaga kat kiosk nie...mgkin owner dia pergi bermain golf waktu ini..atau pergi melancong ker..ni dah kategori pasif income...ok izinkan saya untuk membuat kiraan sales dia shari...saya kira cup corn jer.

Cup corn 2 jam=50 cup(average) office our 8 jam=200 cup untung 1 cup=RM1/cup(aku letak ats servey yg aku wat lepas2) 1 hari=200 cup means :200 cup X RM1=RM200/sehari RM200X30 hari=RM6000



nampak x?ni baru cup corn..tidak termasuk air yg lebih banyak profit...ais blended..aiskrim..hotdog or makanan lain..Ingat orang nak belanjakan RM50 memang akan fikir banyak kali tapi kalau RM2 ke RM5 ada yg tidak kisah pun...so kat sini ar target market diorang..ditambah di KLIA memang tidak ada sangat kiosk kecik dan kalau ada pun semua mahal belaka..



.::sempoi2::.


.::betol-betul strategik kisok ni::.
walaupun dibawah tangga

0 comments:

Post a Comment