22 August 2009

My New Toys

Selepas servey semua jenis multi purpose vehicle..aku rasa pilihan aku tepat.Semua orang kata salah...tapi aku yakin aku tepat..Orang sekeliling mula kata asal xamik tuh asal xamik nie..eh! that is my car ok..klu korang nak yang tuh or yg nie korang g ar beli sendiri..jangan ar nak kondem pilihan orang plak..ok actually i bought this car is not bout bergaya or nak menunjuk2...its all about business.iikutkan aku xyah nak beli keta nie pakai je dulu...bubblebee tuh sihat walafiat lagi.Murah lak tuh monthly payment dia..minyak pun save.Even dia accindent last week tp aku dah g anta repair dah.dah cun balik...cuma nak tggu mamat yg langgar tuh bayar balik jer..klu dia xnak bayar..tggu ar kedatangan aku kerumah dia..akan ku bakar rumah dia....Dah silap wat cara silap. Ni yg ttiba nak marah balik nie.....xpe hari nie aku kena ko xnak bayar..sok mesti ko kena double or triple...

Lepas Aku dah wat beberapa servey dengan jenis kereta MPV but aku rasa aku buat pilihan yang tepat. Lepas jer dah setuju aku letak RM 1000 untuk booking..After next 3 week my big Toy dah keluar..Siap sepenuhnya dengan register kat JPJ..Cepat x??hehehe Edaran Tan chong Motor.ngat macam nak amik No.plat tender...tapi pk2 balik..no need lah...back to basic...What the main purpose i buy this car...No.1 is business purpose.. so xperlulah nak tender2....oraiit.....

Aku ada tips tuk korang yg nak beli kereta..especially kereta baru...masa korang nak beli tuh korang demand kaw2 kat salesperson...Mintak murah comfirm xble..sebab aku belum pernah lg dengar jauh skali nak buat..tapi korang leh ar mintak perkara2 mcm nie sperti Tinted(mintak jenis mcm mn yg korang minat),full tank minyak,stereng lock,kincin,payung,t-shirt,jam,cap,pen,payung or ape2 jer..selagi reasonable...korang push abes2 klu they all kata xboleh.. just simple word for them..xboleh xpe..u say no...i say next...Bubbye!!!!percayalah aku dah 2x beli kerata baru...tinted yg RM200++ korang leh dapat free....tuh paling sikit ar korang mintak...tapi kalau boleh mntak je semua..bg ar ape2 alasan..cakap salesperson kawasan umah i offer tuh..offer nie..xkan u xleh nak bagi ape2..xleh xpe lah...hahahahah selamat mencuba...layan ar my big toy pic kat bawah.. (alamak gambar dalam fon hanphone cable xde..nanti ar aku upload..0

0 comments:

Post a Comment